5 sty 2015

Igrzyska Śmierci - Suzanne Collins




 Suzanne Collins


Tom: I
Cykl: Igrzyska Śmierci
Ilość stron: 352
Data wydania: 2012
Wydawnictwo: Media Rodzina






W ostatnim czasie miałam okazję przeczytać książkę pod tytułem "Igrzyska Śmierci" o której zapewne słyszeliście już wiele razy. To samo było w moim przypadku, wiele słyszałam o tej pozycji, aż pewnego dnia postanowiłam ją kupić. Książka jeszcze przez pewien czas czekała na swoją kolej, sama nie wiem dlaczego jakoś nie mogłam się za nią zabrać. Co było wielkim błędem, bo okazało się, że jest wprost genialna!


Akacja książki rozgrywa się w nieokreślonej bliżej przyszłości w totalitarnym państwie - Panem które powstało na gruzach dawnych Stanów Zjednoczonych.  




Jego stolicą jest tzw. Kapitol który otacza 12 dystryktów, bowiem 13 został zniszczony z powodu powstania i buntu mieszkających tam ludzi przeciwko władzą państwa. Co roku na pamiątkę tych wydarzeń organizowane są głodowe igrzyska gdzie z każdego dystryktu wylosowany zostaje chłopak i dziewczyna w wieku od 12 do 18 lat. 
Uczestnicy zamykani są na arenie (za którą może służyć pustynia, las, dżungla itd.) po czym muszą toczyć walkę na śmierć i życie. Zwycięstwa może być tylko jeden!
Główną bohaterką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen (zamieszkująca dwunasty dystrykt) która zgłasza się na ochotniczkę, aby uchronić wylosowaną wcześniej siostrę przed udziałem w igrzyskach.




Książka opowiada o poświęceniu, miłości, walce o przetrwanie na arenie jak i w codziennym życiu. Mówi o ciężkich losach młodzieży i bezgranicznej władzy Kapitolu dla którego rozrywką jest patrzenie na umierających, zabijających się nawzajem podwładnych. Są w niej momenty powodujące uśmiech, przerażające, a jednocześnie wzruszające.

Jednym słowem książka jest po prostu świetna! W najmniejszym stopniu się na niej nie zawiodłam, POLECAM ją wszystkim którzy jeszcze nie mieli okazji przeczytać tej pozycji!




OCENA : 10/10





EKRANIZACJA





premiera:23 marca 2012 (Polska) 12 marca 2012 (świat)
reżyseria:
  • Gary Ross
scenariusz:
  • Gary Ross 
  • Billy Ray 
  • Suzanne Collins

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz