8 sty 2015

Billie - Anna Gavalda

 

 




Ilość stron: 224
Data wydania: 2014
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie








Witajcie,
w poniedziałek skończyłam kolejną książkę i chciałabym się podzielić z Wami moją opinią tak na „świeżo”!
Książka nosi tytuł „Billie”. Czemu akurat sięgnęłam po nią? Otóż dostałam ją na gwiazdkę! Taki prezent od mikołaja :D. Więc chcąc nie chcąc zabrałam się do czytania!
Autorka kompletnie mi nieznana, tytuł też wiele nie mówił..



Główną bohaterką książki jest Billie, która wraz ze swoim przyjacielem Franckiem wpada do wąwozu. 
Franck zostaje ranny, a Billie przekonana, że zapadł w śpiączkę, postanawia opowiedzieć jednej z gwiazd na niebie jak toczyło się jej życie. Przytula się do swojego przyjaciela i zaczyna od momentu kiedy się poznali, po późniejsze lata, aż do obecnej chwili. 
Cała książka to monolog głównej bohaterki. 
Zaczyna się ona właściwie od końca,  dopiero przewracając ostatnie kartki dowiadujemy się co spowodowało wypadek w wąwozie, czy Franck przeżył?  
Po drodze poznajemy ich oboje od czasu gdy mieli po piętnaście lat.



Początkowo nie mogłam ogarnąć o co dokładniej chodzi w tej książce (Albo byłam po prostu zbyt zmęczona :D) przebrnęłam przez może 10 pierwszych stron i odłożyłam ją na półkę. Dopiero po kilku dniach wzięłam ją do ręki z powrotem i co się okazało pochłonęła mnie doszczętnie! Nie spodziewałam się, że będzie to tak przyjemna w czytaniu powieść, opowiadająca o przyjaźni, miłości, poświęceniu dla drugiej osoby. O trudnej sytuacji życiowej i o tym, że z każdej sytuacji jest wyjście. Książka pokazuje nam, że to my rządzimy naszym życiem i wszystko zależy od nas. Bo to, że pochodzisz z gorszej dzielnicy nie świadczy, że w przyszłości nie możesz zostać dobrym adwokatem, czy posiadać własną firmę! Pozwala nam ona uwierzyć w to, że wszystko jest możliwe, a przyjaźń dodaje nam skrzydeł! 




OCENA: 7/10


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz