20 lut 2015

W pierścieniu ognia - Suzanne Collins


W pierścieniu ognia, to druga część kultowej powieści Suzanne Collins Igrzyska Śmierci.
Jakim cudem książka znalazła się w moich rękach? To proste. :) Część pierwsza po prostu zwaliła mnie z nóg. Nie pozwoliła spać, jeść, zrobić cokolwiek innego. Więc bez zastanowienia sięgnęłam po następną!

W pierscieniu ognia

Suzanne Collins



W PIERŚCIENIU OGANIA



Tom: II

Cykl: Igrzyska Śmierci
Ilość stron: 360
Data wydania: 2013
Wydawnictwo: Media Rodzina






Dalszy ciąg przygód nastoletniej Kastniss i Peety, którzy przyczynili się do tego, że pierwszy raz od początku głodowych igrzysk zwycięzców było dwóch.
Jako wygrani otrzymują własny dom w wiosce zwycięzców i zapewnienie życia w dostatku. Jednak po powrocie do dwunastego dystryktu sprawy się komplikują. Władzą nie podoba się czyn jakiego Katniss dokonała na arenie, a jakby tego było mało komplikuje się także jej życie osobiste.
W późniejszym czasie zwycięscy zobowiązani są wziąć udział w Turnee , które obowiązuje każdego kto przeżyje (wygra) głodowe igrzyska. 





W czasie kiedy Peeta i Katniss odwiedzają każdy z dystryktów w ramach Turnee, w Panem trwają przygotowania do ćwierćwiecznego poskromienia czyli 75-tych Igrzysk Głodowych które są wielką tajemnicą. 
Kiedy Katniss i Peeta wracają do dwunastego dystryktu,  mieszkańcą Panem ogłaszany zostaje tegoroczny przebieg ćwierćwiecznego poskromienia, który dla wszystkich jest wielkim szokiem, a szczególnie dla tych którym udało się przeżyć poprzednie Głodowe Igrzyska. Żaden z nich nie śniło o tym nawet w swoich najgorszych koszmarach. 
Co takiego zaplanował sam prezydent? Czy zwycięscy mają się czego bać? 


Druga część idzie tym samym tropem co pierwsza, ale to w żądnym stopniu nie znaczy, że jest nudna czy nie warta przeczytania. Wręcz przeciwnie! - jest ŚWIETNA.
Dowiadujemy się z niej o dalszych losach Katniss i Peety, oraz poznajemy innych również wartych uwagi bohaterów.
Zakończenie tej książki z pewnością nie da wam tak szybko zapomnieć o tej pozycji, a wręcz zmusi do sięgnięcia po kolejną część tej trylogii.

SERDECZNIE POLECAM! 


OCENA: 10/10 - arcydzieło




7 komentarzy:

  1. Z opinią się zgodzę. Dzieło godne pochwały. Fabuła wszystkim (praktycznie) dobrze znana.
    Ciekawy post. A co do Igrzysk: Co sądzisz o drugiej części ekranizacji „Kosogłosa"? Myślisz, że reżyser odda istotne szczegóły itd...?

    http://paranojawkrate.blogspot.com/#_=_

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój blog został nominowany do Liebster Blog Award.
      Zapraszam do siebie, po szczegóły:
      http://paranojawkrate.blogspot.com/

      Usuń
  2. Czytałam tysiące książek, ale do Igrzysk Śmierci nigdy mnie jakoś specjalnie nie ciągnęło. Głównie przez film, który wraz z każdą kolejną częścią wydaje się coraz gorszy... Taka pozytywna recenzja i dziesięć gwiazdek? Chyba sięgnę po tą serie. Piszesz jasno i ciekawie. Oby tak dalej! Obserwuję :)
    ksiazkimoimwiecznymzyciem@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam ''Igrzyska śmierci'', ale do drugiej części jeszcze się nie wzięłam (chociaż filmy oglądnęłam jak dotąd wszystkie i bardzo mi się one spodobały)

    OdpowiedzUsuń
  4. Każda ma swój gust. Podobne pozycje (a mam dziwne wrażenie, że ostatnio się ich namnożyło) zdecydowanie w niego nie trafiają. Każdemu podoba się coś innego :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książki z części pierwszej nie czytałam, widziałam tylko film, który bardzo mnie zniesmaczył jako koneserkę kina sci-fi. Moim zdaniem to pozycja dla niezbyt rozgarniętych nastolatków. Jeżeli trafi mi się w ręce książka chętnie sprawdzę czy tylko ekranizacja była tak denna czy książka również.
    Pozdro.
    http://dziennikidestiny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam dawno temu i dziś podchodzę do niej bez wielkich emocji. Wtedy mi się podobała. Teraz próbuje sie przekonać do obejrzenia trzeciej części filmu i jakoś mi to nadal nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń